Diskusia
Výborný článok, pekne krok po kroku. Trávim veľa času na internete, ale z oficiálnych stránok sa človek dozvie iba výhody, až z praxe človek vidí, čo a ako v skutočnosti funguje. Tieto príspevky mi veľmi pomohli a o to viac inšpirovali... dakujem.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 26.06.2017 Čas: 06:34 e-Mail:
Dakujem Vam Robert. Snazim sa vsetko postupne pridavat na internet a popisovat. Tuto sobotu 24.6. sme uz zabetonovali veniec tak onedlho pridam dalsie fotky.
Pripájam sa, vyborný článok. Chcem sa spýtať ako laik:), prečo sa pivnicové základy a základy pod zbytkom domu nemohli zalievat súčasne. Predpokládam že boli zaliate v rovnakej výške.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 04.07.2017 Čas: 11:41 e-Mail:
Zdravim Vas Dano. Z uplne hlupeho dovodu. Keby boli zaklady vykopane komplet po celom obvode domu, tak by necuvol domiesavac k pivnicnemu rohu. Tak mi povedal sofer z betonarky. Ale pri betonovani zakladovej platne som bol v inej betonarke a tam som zistil ze PUMIKa by mi tam poslali za 80eur a mohlo by sa to zaliat kludne aj naraz. A nakoniec som zistil ze sofer co mi to hovoril ze tam domiesavac necuvne je obycajny frflos a sofer z inej betonarky tam potom bezproblemov cuvol na prvy krat s 10 kubikovym domiesavacom. Nemal som vtedy este odhad ci tam domiesavac vojde alebo nie tak som dal na frflosa. Ale konzultoval som to aj so stav. dozorom aj so statikom a ti nenamietali, ze je to bezne, len ak sa mi bude dat nech spoj nie je na tupo ale do sikma a este som tam supol roxory a este slo na zaklady 1m strateneho armovaneho debnenia.
Meno:
Feri Dátum: 16.01.2018 Čas: 22:38 e-Mail:
Vďaka za praktické rady a skúsenosti pri stavbe domu... Prajem všetko dobré...a nech sa dobre býva v dome s rodinkou:)
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 17.01.2018 Čas: 06:56 e-Mail:
Dakujem Vam Feri. Ak by ste potrebovali poradit kludne napiste.
Veľmi pekne spracovaný návod, dal určite veľmi vela zabrať a nezištne ste pomohli vela stavebníkom pri stavbe. Veľký palec hore
Ahoj. Ďakujem za články, sú pre mňa veľmi prínosné pri príprave stavby RD na ktorú sa chystáme s manželkou tento rok. Príklad, že sa stále nájdu dobrý ľudia pod Slnkom :) Prajem všetko dobré!
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 09.04.2018 Čas: 17:06 e-Mail:
Ahoj Andrej dakujem. Este ti pred zacatim stavby poradim jednu vec. Rozdel si na katastri parcelu na zahrady(ta vacsia cast) a stavebny pozemok(tam kde bude dom) aby ta mesto neosklbalo zbytocne o peniaze, kedze dan na stavebny pozemok je nasobne vacsia. Usetris rocne aj 500eurokorun zalezi od velkosti pozemkov.
perfektny how-to clanok. dalo mi to taky uceleny pohlad ako na to. buduci rok zacnem aj ja tak som rad ze som nasiel tento clanok velmi mi pohol :) . zatial mam jednu otazocku :), co bude zapojene do tej odpadovej rury ktora je iba 2 cm nad platnou a co do tej ktora je pomerna dlhsia ?Dakujeeeeeeeem
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 16.04.2018 Čas: 13:18 e-Mail:
Ahoj emanuel Vsetky rury su viacmenej odpadove (zachod, sprcha, sanie kanalizacie, odvetranie) a trcia vsetky 1-2cm nad platnu a ked budem betonovat 12cm podlahu + dlazba alebo plavacka tak aby sa dali este nadpojit. Len som nemal na vsetky rury tie zaklopky tak do niektorych som strcil odrezok rury co mi zostal aby to bolo vyssie aby mi pri betonovani nenatiekol beton do odpadoveho potrubia.
Meno:
emanuel Dátum: 17.04.2018 Čas: 12:48 e-Mail:
jaaaaj :), aky nivelak si mal a kolko stal. tiez pozeram nivelaky ktore mi budu stacit na ucel stavby tak preto sa pytam ze co mi bude postacovat.
a este pozdravuj tatka ze je frajer, ze sa na to dal a ze ti pomaha. zamakal riadne !! (aspon podla fotiek som usudil :) )
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 17.04.2018 Čas: 13:15 e-Mail:
Zdravim Vas emanuel
Ano otec je vyborny sichtnik. Kazdu jednu tehlu co je na dome zalozena odpilil rucne. Betonu zamiesa aj zaklady sme spolu vykopali rucne. Co sa tyka nivelaku mam TOPCON myslim ze AT-B4 a kupil som ho na inzerat za cca 100e. Ale teda vyuzil sa na vsetko lebo vysky urcia dvaja ludia z toho 1 nemusi o tom nic vediet len do toho hladi a hovori ti hodnoty. Lebo pri hadicovej vodovahe potrebujes mat dvoch rozumnych ludi. Inac treba si to zaobstarat lebo ja som vytycoval vysky aj v zakladvovej spare ako sa ma vyliat beton, hlba zakladov, rovinatost terenu, vysky salungu pri betonovani zak. dosky, polozenie prveho radu tehal (aj ked tam to netreba lebo porfix lieta +- milimetre takze tam staci vodovaha, ale vzdy je lepsie pouzit nivelak) a teraz zameriavam podlahy. Len pre info. najvacsi rozdiel na zakladovej doske je 5mm. Aj sklony odpadovych rur sa daju merat, a da sa na nom merat aj uhol v horizontalnej rovine ale je to trochu komplikovanejsie a treba olovnicu.
nazdar, este ma napadla jedna otazocka. kedze je vela stranok a videii na internete ohladne stavby tak sa chcem opytat z ktorych stranok, for alebo videi si najviac cerpal informacii. respektive kde si nasiel najrelevantnejsie prispevky alebo postupy prac.
diki, Emanuel
Meno:
Hlavny stavba Dátum: 03.05.2018 Čas: 06:38 e-Mail:
No tie navody vacsinou nic moc, sem tam video na youtube alebo obdobnej stranke ale aj tie videa su skor reklama ako navod. Ale Bramac, Tondach mal dobre navody na stavbu ich strechy, ale najviac mi pomohli asi prirucky kde boli technicke nakresy. Bramac mal velmi dobru prirucku, kde sa clovek dozvedel aj vseobecne veci napr. ze prvy rad skridly ma zasahovat do 1/3 zlabu atd... Ale klampiarcinu okolo komina som si vymyslel sam a dobre je to spravene lebo ziadne video na klampiarcinu nie je aspon nebolo. Najdolezitejsie je sa pustit do toho. Ono zo zaciatku je to narcne vsetko vediet ako budem zameriavat rohy, ako strechu ako elektriku ako schody, ako vodu. Ono naraz vsetko vediet sa neda ale to prichadza postupne a podebatis vzdy s niekym ako to robil on alebo ti to ukaze a ty to potom spravis sam. Teraz riesim vodu a tiez neviem co ako kde ale kazdy problem postupne premyslim podiskutujem v predajni ti tiez sem tam poradia takze vsetko postupne a ono to ide.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 03.05.2018 Čas: 06:52 e-Mail:
A este je dolezite chodit po brigadach pomahat kamaratom so stavbou a tam sa vela naucis. Napriklad ja niesom tesar ani nikto z partie, ale videli sme u kamosa ako to robia chlapy a uz pred tym som vedel teoriu ako si spravit sablonu a na kamosovom dome ktory ma 4 vikiere sme si to vyskusali a na mojom ktory ma jednoduchu Ackovu strechu sme to spravili s prstom v nose. Ale ja mam aj sikovnych chlapov v partii ktorym chodim pomahat aj ja takze si navzajom pomozeme aj predame skusenosti. Jeden je drevar a zaklada okna, druhy je skor murar a zatepluje, treti si porobil pomerne narocne podkrovie zo sadrokartonu a ja som elektrikar a vsetko ostatne. Ale dnes je doba individualizmu a lenivosti takze ludia radsej budu sediet doma pri telke ako ist niekomu pomoct na stavbu, najest sa gulasu a vypit nejaku tu palenku a pivo. Ale vsetko co som si robil sam je spravene lepsie ako to robili firmy na inych domoch lebo dnes sa firmy ponahlaju, setria na materialy a ich zamestnanci su vacsinou ukrajinci/rumuni/cigane ktori vystudovali nanajvys kuchar casnik ak vobec ason to. A ked si to robis sam ma to vyhodu aj tu ze ked sa ti nieco casom pokazi tak vies ako si to robil mas to nafotene a opravis to aj sam. Mas taku vacsiu kontrolu nad tym co robis. A na materialy tiez velmi setrit nebudes ked maju ist do venca 4 roxory tak tam das 4 a este aj hrubsie ako v projekte, kdezto firma ti tam da v lepsom pripade 4 tensie a v horsom ti tam da iba dva alebo jeden so slovami ved dakedy sa vence na domoch nerobili.
Meno:
Michal Dátum: 26.06.2018 Čas: 14:08 e-Mail:
Ahoj. veľmi poučné, inšpiratívne. ďakujem, a budem čakať na pokračovanie
Meno:
Michal K Dátum: 07.11.2018 Čas: 13:28 e-Mail:
Dobrý deň. ja by som sa rád spýtal načo ste dávali zateplenie pod platňu. Ďakujem.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 08.11.2018 Čas: 21:14 e-Mail:
Zdravim Vas Michal K.
Z niekolkych dovodov. 1. platna mala byt povodne prosty beton na udusanom makanadame, ale ja som spravil samonosnu z toho dovodu, ze zaklady mam pod platnou cca 2m hlboko, jednu pivnicu som vykopal teraz a v buducnosti ak niekto(syn alebo buduci majitel) bude chciet moze moze si vykopat pivnice pod celym domom a platna bude od pivnice aspon trochu odizolovana. 2. platna je tepelne aj trochu proti vode tym polystyrenom izolovana. (nechcel som davat hruby polystyren, aby poda a siete ako voda ci kanalizacia ale aj zaklady zbytocne nepremrzali). 3. do transportbetonu pridavaju chemikalie na rychle tvrdnutie, beton rychlo vysycha na zemine alebo strku lebo sa zbavuje rychlo vody a potom praska. Polystyren tu vodu zadrzal a na platni nemam jedinu prasklinku. Samozrejme ze tam ten plytstyren nemusite davat, ale ja som chcel lebo kamarat ma tiez takto spravenu pivnicu pod platnou a ma tam teplo ako v dome lebo platna nic neizoluje tak aby tolko tepla neutekalo do zeme tak aspon trosku polystyrenu som tam chcel dat.
Meno:
Michal K Dátum: 16.11.2018 Čas: 13:08 e-Mail:
ďakujem za info a objasnenie budem robiť podobné základy ako Vy tak som rád za rady :)
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 16.11.2018 Čas: 21:33 e-Mail:
Za nic. Ak budete robit prosty beton bez karisiete polystyren urcite nedavajte ale dobre zhutnite makadam pod betonom. Ak bude platna samonosna tak pod nou moze byt aj pivnica a vtedy by som daco zateplil pod platnou.
Meno:
Karol Dátum: 29.11.2018 Čas: 16:25 e-Mail:
Ten rozvadzac je spraveny otrasne. Aspon dodrzujte normu na farebne oznacenie kablov. Faza (cierna, seda, hneda) atd. Ale modrou ??? Modrou sa robi nulak v TN-S sieti, pripadne minus v jednosmernych instalaciach, v starej TN-C instalacii sa vyskytovala sice ako fazovy vodic, ale u trojfazovych vedeni (tusim cierna, cervena, modra a PEN bol zeleny). V jednofazovej TN-C instalacii sa pouzivala na fazu cierna/hneda/seda a PEN zelenozlta. Ten fazovy modry vodic bije do oci. Okrem toho stacilo tie istice na vstupe napajat hrebenom a vyzeralo by to aj estetickejsie ako ten pavuk.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 30.11.2018 Čas: 07:40 e-Mail:
Zdravím Vás p.Karol. Dobrý postreh súhlasím a myslel som na to, ale: nakoľko sa jedná o 70 ročné rozvody môžete si všimnúť, že prívodný kábel šedý je ako nulák a fázy aj nuláky v byte sú všetky čierne, takže o normách sa ani nebavme OK? Či som mal akože vytrhať káble zo stien a dať ZADARMO nové aby to farebne sedelo? Ja za to nemôžem že pred 70 rokmi robili s káblami aké mali a aj nuláky a aj fázy dali čierne.
Ja som mohol robiť len s tým čo som mal k dispozícii u majiteľa bytu. Keď raz nemal káble s farebným označením a mal len modrý a zelenožltý tak som mohol použiť len tie, a keďže mal v niektorých častiach bytu napríklad na svetlá nulák aj fázu ťahanú modrými vodičmi dal som to modrými, lepšie ako zelenožltým. Ja som to robil zadarmo a nebudem rozhodne kupovať za svoje peniaze materiál pre iných ľudí, keď 70 ročný majiteľ sám už do toho nechce investovať. Ak mi zostanú zo stavby tak to vymením sľubujem. Ale ja som tu nemenil inštaláciu starých hliníkových rozvodov, a preto som musel pracovať s farbami aké tam boli už 70 rokov. Keď sa na byte budú meniť už aj rozvody za medené a majiteľ si nakúpi materiál, spravím to podľa normy tak ako som si spravil ja na stavbe či už v hlavnom elektromerovom rozvádzači alebo v rozvodoch. Ale ak len kôli farbe tvrdíte, že je to otrasne spravené tak to je mi ľúto.
Meno:
Ondrej K. Dátum: 3.12.2018 Čas: 09:08 e-Mail:
Pre boha Karol veď to má pri fotkách napísané v texte, že mi si máme dať miesto modrého čierny, šedý alebo hnedý. Čítajte s porozumením lebo to vyzerá že si len pozeráte obrázky ako malé dieťa.
Meno:
lubo Dátum: 19.07.2019 Čas: 13:43 e-Mail:
Ahoj
ja len chcem podotknut ze tvoja stranka je velmi poucna a velmi mi aj pomohla a predpokladam ze bude aj nadalej pomahat,
pretoze si staviam dom a cerpam z tvojej stranky aj z iných ale ty to mas velmi detailne popisane kazdym krokom,
jedine co by som vytkol je zalievanie hromozvodu do základových pasov co je podla mna blbost pretoze hromozvod ma byt spojeny so zemou a nie v betone. kazdy pas sa musi natiahnut na holu zem a ked tak nan potom hodit tie vleke sutre (kamene). Nechcem vidiet zakladove pasy ked buchne blesk do tvojho domu (predpokladam ze by ich mal narusit).
inak klobuk dolu.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 19.07.2019 Čas: 14:19 e-Mail:
Zdravim Vas Lubo. Dakujem za nazor a diskusia je prave nato aby sme si tu mohli vyjadrit svoj nazor. Pri jednotlivych technologickych postupoch nikdy nie je jeden postup spravny druhy nespravny ale treba to brat ze jeden ma take vyhody/nevyhody a druhy zase take a je na Vas pre co sa rozhodnete. Pocul som nazory ze do zakladoveho betonu nedavat kamene ale ja som dal lebo som sa pytal aj statika aj po mojich skusenostiach viem ze beton je pevnejsi. Alebo teraz zateplujem a vsade pocuvam nazory ako polystyrenom zadusim dom a nebude dychat. Tak som si pozrel dif. odpor fasadneho polystyrenu a zistil som ze aj polystyren prepusti viac pary ako napriklad stena. Co sa tyka pasoviny v zakladovych pasoch, tak ja som nad tym nerozmyslal, ako bolo v projekte tak som spravil hadam projektanti vedeli a drzali sa noriem ako to spravit. Este v roku 2014 sa kominove kovove vlozky museli spojit s hromozvodom a teraz je to tak ze vlozku treba uzemnit ale nepripajat na hromozvod. Vsetko ma vyhody aj nevyhody pasovina v betone zase nehrdzavie ale nemusi mat taky nizky prechodovy odpor so zemou ale to ma netrapi, lebo ja mam na dome styri 25 metrove pasoviny. Dve su v zakladoch, jedna je od stlpa ku domu a popri dome a stvrta je od domu k miestu kde bude garaz takze 50m pasoviny je v zakladoch a 50m pasoviny je surovej zemi.
Zatial najefektivnejsi a kompaktny navod co som nasiel.
Hlavne nestranny.
Dakujem.
chranenie proty radon ste nierobili?
Výborne spravená webová stránka, kde je to všetko zhrnuté na jednom mieste. Určite to veľa ľuďom pomôže. Mal by som na Vás jednu otázku, koľko cm ste nechávali trčať odpadové rúry nad platňou s tým rozšíreným hrdlom? V texte píšete, že 2 cm nad budúcu podlahu. Myslíte tým výšku už konečnej podlahy aj so zateplením, vrstvou betónu a dlažbou alebo plávajúcou podlahou? Ďakujem za odpoveď.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 14.01.2020 Čas: 12:09 e-Mail:
Zdravim Vas Marek a dakujem.
Ak budete vediet v akej vyske bude uz konecna podlaha mozete to skusit dat rovno do pozadovanej vysky ale ja som to robil na 2x najprv som nechal trcat 2cm nad platnu a potom som odpadovu ruru nadpojil cca 11cm podla toho aku budete mat vysku podlahy u mna na prizemi to bolo 4cm polystyren + 8cm beton. Odpadova rura sa da nadpojit takze to nieje problem. Po polozeni dlazby som mal ruru asi 1cm v podlahe a nieje ziadny problem napojit zachod atd... Ale ak budete mat zaveseny zachod tak to moze trcat z podlahy aj 5cm. Jednoduchsie to je ale dat najprv nad betonovu platnu a potom uz podla potreby nadpojit.
Zdravim vás. Čítam to tu uz cca 3 hodiny. Ste stavbár? Je to zaujímavé nie soms tavbar takmer podobnu stavbu rozmerovo i strukturou chcem zacat stavať tento rok. Viete odhadnut naklady naklady na celu stavbu praca a material?
Meno:
Matúš Dátum: 02.02.2020 Čas: 18:59 e-Mail:
Zdravím dali by ste mi kontakt tna žumpy z Polska? Nerozmyslali ste nad viackomorovou žumpou vrátane prepadu z žumpy?
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 02.02.2020 Čas: 20:21 e-Mail:
Zdravim Vas Matúš
Nie niesom stavbar. Cena za pracu je u mna jednoducha a blizka nule kedze si vsetko robim sam popripade nejaka ta brigadicka s kamaratmi. Jasne ze na plynove potrubie sa nenapojite sam a treba zaplatit firmu. Vymurovanie domu 0eur. zateplenie 0eur. Stierkovanie 0eur atd... A naklady na material mate v projektovej dokumentacii a tato cena sa uvadza aj do stavebneho povolenia. Ja som dal podla projektovej dokumentacie 90 000e. Realne naklady materialu tak ako ho vidite na konci 4tej casti je cca 70 vratane kuchynskej linky, podlah, obkladov, zateplenia, omietok, komina atd... tak ako je na fotkach na konci 4. casti.
Meno:
Matúš Dátum: 04.02.2020 Čas: 14:07 e-Mail:
Zdravím dali by ste mi kontakt tna žumpy z Polska? Nerozmyslali ste nad viackomorovou žumpou vrátane prepadu z žump
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 04.02.2020 Čas: 14:39 e-Mail:
Ja som to obiednal na prvom cisle co som nasiel +421 948 362 782 ale zistil som ze vsetky tie stranky s polskymy zumpami je uplne ten isty kontakt respektive firma kde sa dovolate.
Ďakujem za Váš web - ešte len začíname a čakáme na projektanta takže mam trochu času sa oboznámiť ohľadom problematiky - moc krát ďakujem za informácie.
Ahoj, veľké priam obrovské ďakujem Tebe, že si si dal tú námahu to tu veľkodušne opísať ako si staval dom. Pomohol mi Tvoj web. Prosím vieš poradiť? Moja otázka znie: žumpa ako máš ty bude u mňa na príjazdovej ceste, ak by som sám spravil dodatočnú železobetónovú deku/platňu (pre prípadne ťažšie auto) je to to isté (alebo horšie lepšie) ako keby mi za príplatok (+150€) spravili hrubšiu deku s viac železnej výstuhy? Z výroby je to originál, mnou to už nebude previazané z jedného kusu ale budú tam dve platne. Len ma to tak zaujíma. ďakujem
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 04.06.2020 Čas: 08:26 e-Mail:
Zdravim Vas Martin. Kludne si spravte na povodnu platnu vlastnu platnu ak mate chut, to nevadi ze nebudu previazane, aj ked trochu budu vsak beton sa o beton prilepi len to nebude ako jednoliata platna ale to nevadi. Ked si to budete robit sam aspon budete mat istotu ze tam date skutocne tolko zeleza kolko treba. Jedina nevyhoda je ze na takejto platni by malo byt najviac zeleza v spodnej casti platne a verim/dufam ze pri vyrobe to tak daju ale Vam sa to uz nepobdari, ale myslim si ze drzat vam to bude dobre aj ked si platnu spevnite sam.
Meno:
Otto Dátum: 29.06.2020 Čas: 19:55 e-Mail:
Dobrý deň.Ja by som sa chcel spýtať,na 119.67m2 úžitkovú plochu aky rozvádzač na podlahové kúrenie?
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 30.06.2020 Čas: 06:55 e-Mail:
Zdravim Vas Otto. Ja som daval do kazdej miestnosti na poschodi osobitny okruh, ale tak aby bola priblizne rovnkaka dlzka pouzitej trubky. Nie je dobre ak do jednej izby date 15m trubky napr. do kupelne a druhy okruh date 150m napr. do obyvacky. Je lepsie ked sa to rovnomernejsie rozlozi lebo v tomto pripade by vam kupelnu vykurovalo dobre a obyvacku slabo. Aj ked ono sa to da trosku zregulovat hlavicami. Ja osobne som daval do kazdej izby jeden okruh. A obyvacku som rozdelil na dva okruhy. Takze na prizemie dajte rozvadzac s minimalne piatimi okruhmi. Ja mam 2 okruhy dve izby, 1 okruh obyvacka, 1 okruh obyvacka + kuchyna a 1 okruh kupelna + chodba.
Meno:
Otto Dátum: 08.11.2020 Čas: 09:26 e-Mail:
Dobrý deň.Chcel by som sa opýtať,keďže parozabranna folia má za úlohu vytvorit
parotesnú a vzduchotesnú membránu s odrazom tepelného žiarenia do interiéru a nesmie sa poškodiť,tak keď idete už navrtat sadrokartón do profilov,tak so srubami už urobíte do nej dieru,nestráca tým pádom svoju úlohu?
Ďakujem za odpoveď :)
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 08.11.2020 Čas: 11:32 e-Mail:
Zdravim Vas Otto. Ano mate pravdu ale ked spocitate kolko dierok tam je a kolko vzduchu cez ne prejde je nic oproti tomu keby ste tam mali dieru 30x30cm pretoze v tej diere je strcena srouba a pritlaca vlastne o tu dieru sadrokarton takze ta para co vam unikne cez tieto diery sa lahko odvetra cez vrchnu paropriepustnu plachtu. Dolezite je aby ste tam nemali naozaj nejaku zavaznu chybu ako dieru 30x30cm alebo nezatesnenie tmelom pri UDcku na stene. S pozdravom a nech sa vam pri stavbe dari.
Meno:
Otto Dátum: 08.11.2020 Čas: 12:10 e-Mail:
Ďakujem pekne za odpoved.:)
Meno:
Ján Dátum: 18.11.2020 Čas: 20:18 e-Mail:
Zdravim.Potreboval by som radu/pomoc...máme dom postavený z porfixu,tento týždeň sme vysietkovali pár izieb,ale sú tam niejake nerovnosti od 0,3-0,5mm.otazka..s čím si to vyhladiť do rovna? Chcely by sme celý dom vystierkovat,nie so stukom,ale majstri mi hovorili že stierku až takú hrubú nedobre dávať.
Ďakujem za odpoveď.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 18.11.2020 Čas: 20:41 e-Mail:
Zdravim Jan
0,3 - 0,5 mm je uz skoro strojnicka presnost nie to este murovanie. Ak sa vam zda niekde jama, spravte si riedke stavebne lepidielko a hoblikom to zahladte, ale 0,3 - 0,5mm to je podla mna rovne, v tejto presnosti vam ani meter nemeria ani vodovaha, ked tak rozmyslam, ani neviem ako ste taku malu odchylku dokazali zmerat? Strojari maju aspon posuvne meritko ale murari? Aj tak ci vam nerovnosti bude vidiet alebo nie zalezi od nasvietenia steny. Ak budete mat svetlo ktore svieti kolkomo rovno na stenu napr. zaveseny luster, tak to vidiet nebudete, ak date svetlo ktore svieti pozdlz steny tak budete vidiet aj zrnitost stierky. 0.3mm je ale taka mala nerovnost ze ani neviem ako ste to dosiahli, lebo ja ked som len prekryl cez seba dve sietky a prelepidloval tak tam vznikol 2-3mm hrb. S presnostou 0,3mm sa uz hadam vyrabaju loziska. Tie cinske urcite
Meno:
Ján Dátum: 18.11.2020 Čas: 20:47 e-Mail:
Ospravedlňujem sa nie 0,3-0,5mm ale 3mm a 5mm :D No takto som to zmeral,že som si zobral 2m vodovahu,položil som to na vysietkovanu stenu,no a dole prilahla,aj hore ale v strede tam bola jama,viem že ani tie ,,presne tvárnice" nie sú celkom na mm presne,a aj pri murovani sa to trošku posune,ale len na to som bol zvedavý že keď natiahnem na spodok-vrch steny tu tenkú vrstvu stierky,tak že či toho uprostred nebude veľa tých 5mm...
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 18.11.2020 Čas: 20:59 e-Mail:
Ano to som mal aj ja tak. Porfix nie je taky presny ako Ytong ale aj keby to bolo presne tak prekryvanie sietok to proste urobi hrb. Ak mate niekde jamu tak to prelepidlujte/vyhladte riedkym lepidlom, ale ja som to mal tiez tak a dal som na to mineralnu omietku zrnitosti 1,5mm a je to OK. Ked budete mat v dome vlhkost a zvlni sa vam sadrokarton tak budete mat jamy 3 - 5 cm a a pri dobrom nasvieteni ani to bezny obcan nezbada a to vam uz bude 3mm uplne jedno. Vravim ak je niekde velka jama tak to vyhladte ale inak by som sa s tym netrapil. Ale neviem nebol som tam nevidel som to. Ale ak to nevidite volnym okom teraz bez vodovahy tak by som to neriesil a kludne spaval.
Meno:
Jan Dátum: 18.11.2020 Čas: 21:07 e-Mail:
Rozumiem.mozem poprosiť presne meno tej omietky čo ste dávali Vy? :) A ešte jedna otázka,to lepidlo sa dá s niečím zbrusit(trocha si zahladiť)napr.tie spoje(prelepenie 2 sietoch)
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 18.11.2020 Čas: 21:17 e-Mail:
Stierku som daval MSP1. Lepidlo nezbrusite, ak by ste to chceli brusit ako sadrokartonovy tmel tak skuste ten alebo sadru, ta ma tiez este jemnejsu zrnitost ako lepidlo, ale zda sa mi ze to len zvelicujete. Kto vam to sietkoval? (Mam na mysli ludia co to uz niekedy robili alebo ste si to robili sam a prvy raz) Ake mal dlhe hladitko? Skuste tam niekoho zavolat co sa tym zaobera, a nepovedzte mu o co ide len nech sa na to pozrie ci to mozete penetrovat a omietat. Ak si to aj on vsimne a bude pohorseny tak to mozete riesit ale ja si myslim ze to urcite nieje take hrozne. Viem ze to chcete mat 100percentne ale podla mna sa to resietkovat rovnejsie neda to skor sadrovu omietku nanesiete na toto presnejsie. Ale navstevy vam urcite nebudu chodit po dome s vodovahou.
Meno:
Jan Dátum: 18.11.2020 Čas: 21:22 e-Mail:
Ja som to robil prvý krát,ale prv som urobil Tech.miestnost,a išlo mi to,a aj sa mi to páčilo ako výsledok...robil som to s 50cm hladitkom so zubkamy.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 18.11.2020 Čas: 21:28 e-Mail:
No ale zahladzovali ste to hladkou stranou nie zubatou ci? Ja som mal 70cm hoblik. Odkial ste? Mohli by ste sa prist pozriet ku mne ale ja si myslim ze je to dobre. Nespekulujte a byvajte.
Meno:
Jan Dátum: 18.11.2020 Čas: 21:31 e-Mail:
Jasné že s hladkou stranou+este som prešiel aj s hladitkom tzv ,,motýľ"joj ja som z MI :)
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 18.11.2020 Čas: 21:34 e-Mail:
Tak skuste oslovit niekoho v okoli kto to robi alebo komu to robili a prilozte si vodovahu tam ako to bude mat ale keby som ja chodil s vodovahou po dome a kontroloval vsetko tak by som risiel o rozum. To nerobte ak to bezny bez vodovahy nevidno tak je to dobre
Meno:
Jan Dátum: 18.11.2020 Čas: 21:40 e-Mail:
Alebo nechám to tak,nevolam nikoho a bude ako bude :D tak ďakujem pekne za rady,príjemný zvisok večera Vám prajem :)
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 18.11.2020 Čas: 21:44 e-Mail:
Ja si myslim ze na 99percent je to dobre. Netrapte sa tym. Toto vas v buducnosti bude trapit najmenej. A este vam pripomeniem stare slovanske porekadlo. ČO ŤA NEPÁLI NEHAS!!!
Zdravím Hlavný stavbár.Váš článok je precízne spracovaný,zistil som z neho že ste z neďaleka.Na jar začínam stavať na Hriňovej a človeka ako vy by som rád spoznal,nenašli by ste si niekedy čas na kávu.PS som elektrikár viem byť nápomocný.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 22.12.2020 Čas: 20:57 e-Mail:
Zdravim Vas Robo. Nuz kavu nepijem ale aj tak mna na kavu volaju len ludia co umieraju alebo chcu pozicat peniaze. Ale na pivo mozme zbehnut ked budete v okoli ZV. No bohuzial som elektrikar aj ja tak neviem ci mi pomozete ;-D
Meno:
Dedo Dátum: 01.03.2021 Čas: 07:10 e-Mail:
V zásade sa to tak robí,ak sa neprerábajú bytové rozvody z hliníka na meď.Tzv elektromurári ale nevedia,že žiadny modrý vodič tam teda starý nie je a ani nový tam nemá byť. Nie je tam hlavný vypínač alebo istič.To by elektrikár neurobil a murár nemal urobiť.
Meno:
Michal Dátum: 16.03.2021 Čas: 09:38 e-Mail:
"Ja som začal kopať pomocou stroja, ale po rôznych problémoch vrátane zbytočne širokej a nepresnej ryhy som celé základy, vrátane pivnice kopal ručne."
Vy ste páni asi masochisti :-)
Keď vidím ako si ničíte zdravie a ešte žena nosí DT a kope krompáčom .. To je absolútny NEROZUM ! Vo vašom kraji vám to báger (nie to čudo z praveku na foto - asi snaha ušetriť čo má presne opačný efekt) vykope za pár eur.
Keď dám na jednu stranu troch ľudí čo drú XY dní ako neskutoční otroci v bani v afrike - na druhú stačí JEDEN z vás aby šiel na "fušku" niekde a zarobí za deň/dva oveľa menej namáhavej práce na poriadny báger a ušetrí sebe aj rodine zdravie a nakoniec aj peniaze. Extrémna snaha niektorých Slovákov ušetriť na nezmysloch ma až hnevá pretože paradoxne to býva presne naopak. Pripomína mi to známeho pracujúceho v DE (4500€ v čistom zárobok) a chodil po víkendoch z DE autom na SK kopať základy, murovať, hádzať do miešačky.. Ja mu hovorím: Si normálny ? Prepočítal si si tvoju prácu, náklady a cenu ? Zistil že keď si zaplatí firmu má to za 1/3 ceny jeho logiky .. (to nie je váš prípad len príklad)
Alebo keď vidím miešačku pri zalievaní DT - pane na nebi ľudia nie sme v stredoveku.
Ja nechcem rýpať ste veľmi šikovní, pracovití a určite dobrí ľudia naozaj nie. Len sa mi občas rozum pozastavuje.
Ďalší príklad - kolega odmietne víkendovú prácu čo mu ponúknem so zárobkom 200€ absolútne čistá robota bez námahy a stresu a on sa vláči v hore, ťahá drevo, reže, štiepe že - ha ušetril som na plyne. Kukám naň - chlope za tých 200€ si mohol kúriť bez práce 3x toľko ako si nakopil drevo a ešte sa sním musí je*ať do pivnice.. Zamyslel sa ohnutý s bolesťou v chrbte - kokos to je fakt ale čo však sme boli štyria.. (teda 4 ľudia, jeden problém s chrbtom+vek, ďalší koleno, ďalší.. a stačilo aby jeden z nich použil rozum a všetci si oddýchnu a ešte ušetria)
Asi máme v krvi sa zodrať mi Slováci, už nič iné nevieme ..
..Ale jasné, vo výsledku veľa ušetríte svojpomocou to o tom po tom ale niektoré postupy sa zbytočne derete fakt ..
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 16.03.2021 Čas: 10:19 e-Mail:
Zdravim Michal
Áno je to Váš názor ktorý zdieľa veľa ľudí. Ja sa ale držím príslovia, PRÁCA ŠĽACHTÍ ČLOVEKA. Mňa bolieval chrbát a často som bol seknutý, ale pri kopaní základov a pivnice mi chrbát tak zosilnel, že s chrbátom nemám žiadny problém, ruky tiež zosilneli. Mi sme navyše nerobili tak že sme kopali od nevidím do nevidím. Mi sme kopali tak 5 6hodín s prestávkami na pálenku a pivo a v tom je tá krása. Zalievať DTčka miešačkou bolo v pohode. Zalievať miešačkou veniec pod pomúrnicou to už bola väčšia sranda, ale navarí sa guláš prídu chlapi a vypijeme si to je podľa mňa čaro brigád. Ja dodnes rád chodím po brigádach, zvlášť keď nemusím zabezpečovať logistiku. U mňa na stavbe som musel mať vždy na pamäti či bude dosť cementu alebo štrku, u druhých na brigáde len jem pijem a večer mám dobrý pocit z dobre vykonanej práce. Dnešnému lenivému človeku takáto práca určite neublíži to nie je makať v bani každý deň. Potom aký mate názor na tých čo chodia do fitneska? Zbytočne tam dvíhajú železo, bolí ich chrbát a svaly a ešte za to platia. Alebo tí čo chodia behať, ničia si kolená, topánky míňajú vodu na sprchovanie atď... Ľudia nie sú hlúpi a vedia si spočítať 2+2 nemusíme im radiť. Ak niekto che kúriť drevom tak nech kúri drevom, on to má premyslené prečo tak robí. Ak mi bager vykope zeminu na hromadu a ja potom musím ornú pôdu naberať lopatou na fúrik a roznášať po pozemku a štrkovú alebo íl na inú kopu tak to môžem rovno kopať na fúrik a roznášať kam chcem. Všetky peniaze som dal za pozemok a už som nemal za čo stavať, za kopanie som nedal ani euro a kým som kopal prišli mi nejaké tie výplaty a mal som na domiešavače čo mi vyliali základy. Keby som to kopal bagrom vykope to za pár dní a betónovať by som aj tak nemohol tak by som musel 3 mesiace čakať, výkopová špára by sa zatiaľ zosypala alebo by som sa musel zadĺžiť. Niekto si stavá pomaly svojpomocne a niekto zobere HYPO a postaví to o polovicu skôr. Záleží kto ako si to rozmyslí a akú cestu životom si vyberie. Verte mi ľudia to majú dobre premyslené netreba im radiť, ale ak ste týmto príspevkom chceli upozorniť na vašu firmu s výkopovými prácami tak ma prosím kontaktujte kontaktným formulárom nie cez diskusiu. S pozdravom a ďakujem aj za takýto názor a skúsenosti a už necháme na ľudí ako sa rozhodnú.
Dobrý deň, celá Vaša webová stránka je jeden kráásny príbeh. Tiež sa vytešujeme stavaním. Máme ale plochú strechu, betonový strop 25cm. Ideme dávam asfalt, nie fatrafoil. Projektant naprojektoval len 10cm EPS a spadový 20cm. Nie je to málo? Na fórach vidím 30-40cm + spádový. Tiež som čítal, že niekto ešte na polystyrén dáva 5cm poter a potom lepí asfaltové pásy. Každá rada, názor poteší. Ďakujem pekne.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 08.07.2021 Čas: 20:52 e-Mail:
Zdravim a dakujem
Projektant vie co robi ked dal 10 dajte desat popripade ak sa vam stane nieco take ako ze na 12cku vam daju rovnaku cenu ako na desinu mozete dat 12ku. dolezite je aby tam neboli tepelne mosty a spary okolo pomurnic kade bude fucat, lebo to budete prerbat. Lepsie mat 10tkou spravene poriadne a skontrolovane infrakamerou ako to odflaknut 20kou.
S pozdravom HS
Meno:
Peter Dátum: 19.04.2022 Čas: 18:17 e-Mail:
Dobry den Hlavny stavbar, ako sa vam byva v 2022? Urcite ste mali trochu casu pocas lockdownu obzriet sa dozadu - co, ako, keby, atd. Podelte sa prosim znovu s nami. Vopred dakujem.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 19.04.2022 Čas: 19:00 e-Mail:
Zdravim Vas Peter
Ano uz som uvazoval ze by som napisal recenziu na vlastnu stavbu, lebo je pravda ze mnoho veci co som robil som este ani nevyuzil respektive vyuzil len minimalne. Napriklad na balkone som bol pocas byvania len raz na Silvestra pozrtet sa na ohnostroj. Naopak taka pivnica sa zase osvedcila a vyuziva sa naplno.
Meno:
David Dátum: 19.04.2022 Čas: 22:16 e-Mail:
Ahoj hlavný stavbár chcel by som sa ťa opýtať ohľadom tých vencoviek či to bez problémov vydrží ten tlak betónu? Alebo ste mali niekde s tým problém že ste museli opravovať ?
Alebo sú nejako niečim poistené aby ich nevytrhlo ?
A ešte sa chcem spýtať či boli dávané na Maltu alebo len obyčajne na kleber ?
Inak fantastická stránka naozaj klobúk dole takto do detailov opísať a pofotiť postup stavby … ďakujem veľmi mi pomáhate s rôznymi nápadmi .
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 20.04.2022 Čas: 07:14 e-Mail:
Zdravim David.
Daval som ich len na lepidlo co som lepil aj porfix, ziadne poistenia som tam nedaval a drzalo to dobre nestalo sa ze by mi nejaka odletela, ale treba samozrejme potom s betonpumpou opatrnejsie nie strielat beton do vencoviek.
Dobrý deň.
Chcem sa Vám poďakovať ze ste jeden z mála ktorý venoval čas a určite ho nebolo málo a podrobne ste zdokumentovať ako ste pracovali na dome.
Vaša stránka mi veľmi pomohla na úplnom začiatku ale aj teraz
Keď staviam sa sem vraciam a pozerám ako ste problémy riešili vy. Ešte raz veľmi pekne ďakujem a nenechajte sa odradiť rôznymi negatívnymi názormi. Ved ľudia sme rôzny. Treba si hlavne uvedomiť ze ste dom robili pre seba a aj keď sa možno stali rôzne chybičky určite nedopatrením.
Co sa týka precíznosť dovoľujem si tvrdiť ze ste na tom lepšie ako polovica takzvaných profesionálov v tejto branži.
Tomas Banská Bystrica
Ak by ste potrebovali poradiť ohľadne zvárania kovov kľudne ma kontaktujte.
Meno:
Hlavny stavbar Dátum: 25.07.2022 Čas: 07:58 e-Mail:
Zdravim Vas Tomas
Dakujem za prispevok. Ohladom zvarania, ja pre domacu potrebu zvaram pomerne vela ale odbornik niesom takze ak by ste mali v hlave nejaky navod ako poradit, od uplnych zakladov, tak to treba napisat do PC a mozem vam vytvorit na tejto stranke priestor kde by sme to zverejnili.
Ahoj, stavba domu je veľmi inšpiratívna, Bolo by k tomu veľa otázok, ale ešte som celý tvoj web neprešiel, možno odpovede nájdem.
Mal by som ale otázku, či nemáš náhodou schému zapojenia TUV, jak kúrenia tak i samotných rozvodov vody, tak ako si si to rozvrhol v technickej miestnosti. Napr. dával si spätnú klapku medzi tlakovú nádobu a čerpadlo v studni? Ešte by ma zaujímalo, či nemáš k dispozícii elektroschému domu, na čo všetko bolo treba pri rozvodoch myslieť.
Ďakujem.
Pridaj správu